Τρίτη 17 Απριλίου 2007

ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΣΤΟ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ



Το ασθενοφόρο ήρθε ταχύτατα, μέσα σε 12' περίπου. Κατέβηκα και μπήκα και ξάπλωσα. Προτίμησα δλδ να ξαπλώσω, επειδή χρειαζόμουν χώρο για να απλώνω τα πλεμονάκια μου. Μια κοπελίτσα κρατούσε ένα μπλοκάκι και ρωτούσε το ιστορικό μου. "Είστε γιατρός;" τη ρώτησα, "όχι, είμαι διασώστης", έτσι έμαθα για τη νέα ειδικότητα που έχουν οι συνοδοί των ασθενών στα ασθενοφόρα.

Με ρωτούσε πολλά και διάφορα και 'γώ απαντούσα όσο γίνεται πιο συγκεκριμένα και λεπτομερειακά. Μου έβαλε ένα κολπάκι στο αριστερό δάχτυλο και μετρούσε το οξυγόνο μου, "100% οξυγόνο, πολύ καλά" είπε, αλλά το μηχανηματάκι δεν το έβγαλε καθόλου στη διάρκεια της διαδρομής. Εβλεπα τα κτιρια από το παράθυρο και αναγνώριζα τις περιοχές από όπου περνούσαμε -μπρίκια κόλλαγα τόσα χρόνια;- οπότε, κατάλαβα τον τελικό προορισμό: Ιπποκράτειο.

Το νοσοκομείο αυτό δεν έτυχε να το γνωρίσω μέχρι τώρα, ε, καιρός ήταν! Μόλις φτάσαμε, με βάλαν σε μια πολυθρονίτσα με ρόδες και με πήγαν γραμμή στο Καρδιολογικό τμήμα. Εξέταση, πίεση, καρδιογράφημα, όλα καλά. Παραγγελία για εξετάσεις αίματος και ακτινογραφίες. Επρεπε να περάσω από το Ταμείο. Το ΤΣΜΕΔΕ, το ταμείο μου, δεν είναι συμβεβλημένο με αυτό το νοσοκομείο για εξετάσεις αλλά μόνο για νοσηλεία, και χρειαζόταν να πληρώσω πρώτα για τις εξετάσεις και μετά να εισπράξω από το ΤΣΜΕΔΕ, και 'γώ, εντελώς τυχαία, είχα 50€ πάνω μου, αλλά δεν έφταναν το κόστος των εξετάσεων, 52,70€ δηλαδή, και δε θα μού 'μενε φράγκο για το ταξί της επιστροφής. Εκεί, ψιλοκόλλησα, αλλά η ταμίας μου είπε να μην ανησυχώ και να της δώσω τη διεύθυνσή μου να μου στείλει το λογαριασμό. Ολα καλά λοιπόν.

Εβγαλα πλάκες, πήρα τις εξετάσεις αίματος, όλα πολύ καλά και πολύ καλύτερα των αναμενόμενων για την ηλικία μου. Ο γιατρός δεν πίστευε στα μάτια του λέμε! Ο πόνος είχε κοπάσει αρκετά, η ανάσα βελτιωνόταν, αλλά μου είπε να μην επαναπαυτώ και αν νιώσω το ίδιο αργότερα να ξαναπάω οπωσδήποτε, θα εφημερεύει ως το πρωΐ το νοσοκομείο. Με ρώτησε αν θέλω να μου δώσει τπτ ηρεμιστικά και αρνήθηκα. Τώρα θα αρχίσω να χαπακώνομαι που δεν πήρα ούτε ασπιρίνη στη ζωή μου; "Ενα φάρμακο να με κάνει να κλάψω, να ξεσπάσω όλο αυτό που με πνίγει, υπάρχει γιατρέ" τον ρώτησα και μου απάντησε "το καλύτερο φάρμακο πρέπει να το ξέρεις Μαρίνα μου (ε, γίναμε και πρώτα φιλαράκια, χρυσό παιδί ο γιατρός!) είναι ένας φίλος, να βγεις, να μιλήσεις, να ξεφύγεις" κι έτσι τον χαιρέτησα κι έφυγα και πήρα το δρόμο περπατώντας, ούτε ταξί ήθελα ούτε τίποτα.

Πέρασα από το γραφείο, ήταν ο σχεδιαστής μας, χρυσό παιδί, τον γνωρίζω πριν ακόμα γεννηθεί (αλήθεια!!!), ήρθε και ο φίλος και συνέταιρος και πιάσαμε τη κουβέντα για καμιά ωρίτσα, ήπια και τρία βίσκια απανωτά -ένα δάχτυλο ποτό και νερό ίσαμε τη μέση του ποτηριού. Τα κοπάνησα. Αυτό που χρειάζομαι είναι να επαναπροσδιορίσω τη θέση μου στη ζωή. Ισως φύγω για ένα ταξιδάκι, να αφήσω τα τυπικά που ακολουθούν ένα θάνατο για αργότερα, να μη πιεστώ, και να αποφασίσω με ηρεμία.

Μπορεί να μην έχουμε καλοσυντηρημένα κτίρια, το έμψυχο δυναμικό των νοσοκομείων μας όμως σκίζει! Το έχω διαπιστώσει 7 χρόνια που τρεχάλαγα με τον ασθενή μου, το διαπίστωσα και σήμερα. Το καλύτερο είναι, φυσικά, να μην έχουμε την ανάγκη τους, αλλά αν βρεθούμε σε δύσκολη θέση, οι γιατροί μας είναι οι καλύτεροι!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑΤΡΟΥΛΗ ΜΟΥ:-)

(μπορεί να έπεσα και στη περίπτωση, με τόσα που ακούγονται, τι να πω)

-------------
ΣΗΜ. δεν κατάλαβα αν σφύραγε η σειρήνα του ασθενοφόρου ή όχι, ώστε να ενημερώσω σχετικά.
ΣΗΜ. Update. Μόλις τώρα μίλησα με το γιατρό μου στο τηλ. και μου είπε να κάνω πρόσθετες εξετασεις: Υπερηχογράφημα ήπατος, χολής, παγκρέατος. Ανοίξαμε δουλειές μου φαίνεται, αλλά αφού το διατάζει ο γιατρός...

33 σχόλια:

Giannis Michalopoulos είπε...

Οι διασώστες δεν είναι ακριβώς "καινούργιο φρούτο", είναι εδώ και πολλά χρόνια σώμα εθελοντών του Ερυθρού Σταυρού με ειδίκευση στις πρώτες βοήθειες. Χαίρομαι που η περιπέτεια σου είχε αίσιο τέλος. Εκείνο τα ταξιδάκι που αναφέρεσαι είναι πολύ καλή ιδέα, θα σου δώσει αν μη τι άλλο μια ευκαιρία να ανανεωθείς και να ανασυγκροτηθείς. Περαστικά, και σιδερένια! :)

Giatros gia desimo είπε...

Ante vre Marinaki kai mas tromaxes! Eides pou ola einai kala? Ante xekourasou, kane taxidaki kai an 8es na miliseis, eimaste edw gia sena vre kouto! SMOUTS!

A, pote 8a pame gia tin mpala pou legame? Mias kai ekanes ta ergometrika... :P

Rodia είπε...

~~Shattered Heavens, Ευχαριστώ πολύ:-) τώρα λέω να πέσω για ύπνο. Χρειάζομαι να (ξανα)μάθω να κοιμάμαι νωρίς.

Rodia είπε...

~~Γιατρούλη μου, άσε μπας και καταφέρω να κοιμηθώ νωρίς σήμερα και για μπάλα έχουμε καιρό!:-) Ποιος θα είναι στο τέρμα..?

Zaphod είπε...

Ά΄ντε περαστικά και καλή συνέχεια!

cyrus είπε...

Είδες που είναι χρήσιμο να έχεις προληπτικό γιατρό;

αμμος είπε...

Περαστικά κι από μένα!

A.F.Marx είπε...

Περαστικά, περαστικά...
Και να κάνεις ΟΛΕΣ τις εξετάσεις που σου είπε ο...γιατρούλης. Μ' αυτά τα πράγματα δεν παίζουν.
Κάλιο Ροδιαξέταζε, παρά Ροδιαγύρευε, που λέει και η παροιμία.

Artanis είπε...

Καλά, θα σε πιάσουμε στις γρήγορες και να δεις για πότε θα ξεσπάσεις, άντε, γιατί μας ανησύχησες!
Καλή σου ξεκούραση, γλυκιά μου και τα λέμε το πρωί!

Ανώνυμος είπε...

perastika kai ...
x a l a r a a a :)
[elpizw na koimasai twra]

Χαρτοπόντικας είπε...

Περαστικά και προσεκτικά. Σε θέλουμε!

Кроткая είπε...

περαστικά συνωνόματη και να προσέχεις.

αν και κάτι μου λέει πως είσαι πιο γερή από όλους μας εδώ μέσα.
και από το γιατρό επίσης.

άντε και καλά πιώματα!

ΠΕΤΕΦΡΗΣ είπε...

Τι έγινε κορίτσι μου, καμιά φούσκα αέρα στο διάφραγμα, ή πάμε γιά εξαγωγή χολής;
Πλάκα σου κάνω, έτσι; επειδή όταν πάνε να πάθουν κάτι "δικοί" μου άνθρωποι, εσύ και η Μπουτζούνα, λόγου χάρη, στεγνώνω και θυμώνω...

pølsemannen είπε...

Και πάλι περαστικά...

(Σκέτη ταλαιπωρία αυτό το βιβλιάριο του ΤΣΜΕΔΕως)

An-Lu είπε...

Περαστικούλια Μαρίνα μου!
(αναμείνατε στο ακουστικό σας maman!)

Αλεπού είπε...

Περαστικά κι από μένα! Κι εγώ λέω να το κάνεις το ταξιδάκι για να φορτίσεις τις μπαταρίες σου. :)

enteka είπε...

περαστικά καλή μου!

Γεώργιος Χοιροβοσκός είπε...

Περαστικά!
Και να κοιμάσαι νωρίς;-)

ο δείμος του πολίτη είπε...

Πάντως στο εν λόγω νοσοκομείο κι εγώ που πήγα για το εγκεφαλικό του πεθερού μου έμεινε πολύ ευχαριστημένος από τους γιατρούς. Αυτό που είπες με τα λεφτά ήταν λίγο αστείο βέβαια.

Ανώνυμος είπε...

Περαστικά.
Ακούστε και μια συμβουλή από κάποιον που έχει περάσει όλη του την ζωή στα νοσοκομεία (δυστυχώς σαν άρρωστος και όχι σαν γιατρός).
Το παν είναι η ΠΡΟΛΗΨΗ (χωρίς ακρότητες βέβαια, αλλά πάντα να ‘ακούτε’ το σώμα σας), και καλή συνεργασία με τον γιατρό σας. Και πάνω από όλα θετική σκέψη.

vatraxokoritso είπε...

Αμάν βρε Μαρίνα μπορείς σε παρακαλώ να γράψεις για λίγο τα πάντα και να κοιτάξεις τον εαυτό σου?

Φιλάκια πολλά,πήγαινε καμιά εκδρομούλα.

Ανώνυμος είπε...

Περαστικά σου Ροδιά! Εύχομαι να ξεκουραστείς και όλα να εξελιχθούν καλά.

Ανώνυμος είπε...

Νόμιζα ότι ήταν προνόμιο της επαρχίας τα ασθενοφόρα χωρίς συνοδεία γιατρού αλλά βλέπω τα ίδια χάλια έχετε και στην πρωτεύουσα!
Σε ένα καλοκαίρι τρία σοβαρά ατυχήματα με μηχανές στο χωριό μου,η απόσταση απο το κοντινότερο νοσοκομείο είναι 30 χιλιόμετρα.΄Και τις τρεις φορές ήρθε ασθενοφόρο με τον οδηγό μόνο!Τους φόρτωσαν σαν σακία επάνω και έφυγαν.Και μιλάμε για κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις!Ούτε κολλάρο,ούτε τίποτα.Ένα κοριτσάκι με πολαπλά κατάγματα και αυτό σαν σακί φορτωμένο!
Δεν ξέρω τι να πω!Τέτοιο χάλι δεν έχω ξανασυνατήσει πουθενά.
Μιλάμε πάντα για τον νομό Ξάνθης

Ανώνυμος είπε...

ΥΓ.περαστικά να είναι

Rodia είπε...

Είμαι άριστα σωματικώς. Υπερηχογραφήθηκα(!!!) και τα όργανα είναι σε άριστη κατάσταση, χολή πεντακάθαρη, συκωτάκι σπέσιαλ, πάγκρεας και σπλην άψογα, αορτή σούπερ!
..τώρα.. γιατί η... ορχήστρα(!!) διαμαρτύρεται με πόνους φοβερούς στο διάφραγμα και δύσπνοιες.. είναι ανεξήγητο για το γιατρό.. ή μάλλον η μοναδική εξήγηση που δίνει είναι το στρεςς..

Μυστήρια λέξη. Μυστήρια δικαιολογία. Πετάμε ένα "στρεςς" και ξεμπερδεύουμε.

Αυτό που αποφάσισα για την ώρα, ως γιατρός του εαυτού μου εννοώ, είναι να ξαναβρω σιγά σιγά το βιορυθμό μου (το βράδυ να κοιμάμαι και το πρωΐ να δουλεύω) και να ξαναβρω το ενδιαφέρον μου για μένα την ίδια ως οντότητα.

Ευχαριστώ παιδιά όλους όλους όλους σας για τα σχόλια.:-))) Είναι πολύ ενθαρρυντικό να έχω αυτή την τύχη να βρίσκομαι μαζί σας και να αγαπιόμαστε, έστω από μακριά και χωρίς να γνωριζόμαστε "αναλογικά" οι περισσότεροι. Το κεφάλαιο "ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ" ελπίζω να μείνει κλειστό για αρκετό διάστημα, που σημαίνει ότι ποστ για τέτοιο θέμα δεν ανεβάζω ξανά!..

Σίγουρα θα ανεβάσω κάποτε μια περιληπτική αναφορά στα τελευταία εφτά χρόνια που άφησαν μια ανεξίτηλη σφραγίδα στην ανθρώπινη κατασκευή της ψυχής μου. Χμμ.. άσχετο είναι άραγε το ότι οι αρχαίοι τοποθετούσαν την ψυχή στο ηλιακό πλέγμα -ή διάφραγμα...
~~~τροφή για σκεψη!;-)

An-Lu είπε...

Δεν σε ξέχασα αλλά πλάκωσε τρομερή δουλειά μετά που κλείσαμε...φιλούνια ;-)

Xνούδι είπε...

Περαστικά Μαρινάκι!

Zaphod είπε...

Μια φορά την είχα πατήσει πολύ άσχημα...πόνος στο στήθος αφόρητος, δεν μπορούσα να ανασάνω ή να κουνηθώ....με πάνε στο νοσοκομείο και ο γιατρός μου έδωσε μυοχαλαρωτικό γιατί είχα πάθει ψύξη στο στήθος!!!

(δεν λέω πως το έπαθες και συ αλλα για να δείτε πόσο εύκολα μπορούμε να την πατήσουμε ή όχι τελικά)

trandism είπε...

Περαστικά Ροδιά!!

N.Ago είπε...

Περαστικάαααααααααααααααα!

Ανώνυμος είπε...

Περαστικά- και σιδερένια!

mindstripper είπε...

Αυτό το ταξιδάκι, να το κάνεις γρήγορα. Άντε για ακόμα περισσότερο οξυγόνο. ;-)

Σιδερένια.

advocatus diaboli είπε...

Ενα ταξιδάκι για τώρα και ένα για σύντομα: στην ονειροχώρα, όπου οι προτεραιότητές μας είμαστε εμείς (λέμε τώρα). Εύχομαι το καλύτερο!


Metablogging.gr Comments Headline Animator